YANG MANA SATU BENTUK BADAN ANDA?

Assalamualaikum dan hai..

Berapa umur anda sekarang? Semakin bertambah usia , metabolisme badan kita akan semakin berkurang. Jadi akan ada lemak-lemak berkumpul di bahagian-bahagian badan yang tertentu. Bukan setakat rendah kadar metabolisme tapi kesibukan bekerja juga menyebabkan kita tak dapat nak jaga kesihatan.

Senaman jauh sekali , diet seimbang kelaut mati. Jadi tak hairanlah lemak-lemak yang bertimbun dalam badan akan attack ke kawasan tertentu. Maka terhasillah bentuk badan berikut.

Terdapat beberapa bentuk badan hasil daripada pengumpulan lemak-lemak di bahagian bahagian tertentu badan kita.

1.Lemak Badan Atas

Ia terjadi akibat makan banyak kalori lebih daripada pembakaran kalori.Makan banyak tapi malas bersenam.

Penyelesaian yang paling mudah adalah untuk mencuba dan menghapuskan gula-gula dari diet anda dan cuba bersenam sekurang-kurangnya 30 minit sehari. Cuba lakukan latihan aerobik termasuk berjalan dan berenang.

2. Lemak Abdomen Rendah

Jenis lemak ini biasanya berlaku pada wanita. Beberapa sebab mengapa lemak mula tersimpan di bahagian bawah badan adalah kerana kemurungan, tekanan, dan kebimbangan.

Untuk menghilangkan lemak abdomen yang lebih rendah, cuba berehat dan mengelakkan stres. Hormon stres kortisol adalah salah satu sebab mengapa lemak terkumpul di dalam perut. Cuba lakukan yoga atau bernafas untuk berehat. Atau minum teh hijau.

3. Lemak Badan Rendah

Jika anda perasan bahawa paha anda menjadi lebih besar, mungkin kerana anda memakan terlalu banyak gluten.

Sekiranya anda tidak berpuas hati dengan ini, anda mungkin ingin mencuba makanan yang bebas gluten. Untuk menghilangkannya, anda akan mahu mencuba menggunakan  tangga. Ia juga akan membantu anda menaikkan kaki anda.

Satu lagi tip yang berguna adalah untuk mencuba dan makan sarapan setiap hari. Sekiranya anda tidak memulakan metabolisme anda pada waktu pagi, anda boleh makan lebih banyak sepanjang hari.

4. Perut buncit

Lemak di perut adalah sebahagian besarnya disebabkan oleh penggunaan alkohol yang berlebihan dan kesukaran bernafas mungkin.

Cara paling mudah untuk mengurangkan perut bengkak ialah mengurangkan penggunaan alkohol.

5.Lemak   Di Kaki

Jenis lemak badan ini adalah biasa bagi wanita yang mengalami masalah sakit kaki atau lemak bertambah semasa mengandung.

Untuk mengelakkan ini, cuba berhenti makan apa-apa makanan masin. Makanan masin menyebabkan pengekalan cecair dalam badan anda.

6.Perut Besar Dengan Lemak Belakang Atas

Sebab utama di sebalik ini adalah kekurangan aktiviti fizikal. Latihan harian akan membantu mengawal paras gula darah anda.

Anda juga mesti cuba mengurangkan  makanan anda. Sekiranya anda mengambil lebih banyak kalori daripada membakar, lemak yang berlebihan akan membesar di bahagian perut dan bahagian atas.

Satu lagi tip berguna adalah untuk mendapatkan jumlah tidur yang mencukupi. Kurang tidur dapat menyebabkan perubahan dalam hormon anda yang dapat meningkatkan selera makan anda.

Selera makan yang meningkat boleh membawa kepada peningkatan berat badan, yang boleh menyebabkan lemak disimpan di dalam perut dan belakang.

Mempunyai diet yang terdiri daripada  makanan yang tinggi serat adalah penting. Ia boleh membantu mengurangkan risiko penyakit jantung, diabetes dan strok.

Ia juga boleh membantu mengurangkan berat badan dan memperbaiki tona kulit . Untuk mengekalkan tulang dan gigi yang sihat, anda perlu mengambil jumlah kalsium yang mencukupi. Kalsium juga membantu menghantar mesej melalui sistem saraf dan mengawal irama jantung

NEXT PAGE>>>>>>CARA KURUSKAN BADAN LEPAS BERSALIN

BERAPA LAMA MAKANAN BOLEH DISIMPAN DALAM PETI SEJUK?

Hari ni makan malam ikan cencaru sambal tapi tak habis pulak . Sayang nak buang. So kakSu masukkan dalam bekas dan simpan kat dalam peti ais. Nanti bila time tak da lauk boleh la panaskan balik. Membazir je kalau asyik nak buang je

kakSu ada terbaca dalam satu majalah pasal makanan yang disimpan dalam peti ais ni ada had masa. Tak boleh simpan lama lama baru nak makan. Makanan yang kita simpan terlampau lama bakal mengu

ndang bakteria dan nutrisi dalam makanan pun dah tak da lagi.

Lauk pauk kita tu ada had masa untuk disimpan dalam peti sejuk beku.

  1. Sosej dan burger 3 hingga 4 bulan
  2. Daging lembu segar 6 hingga 12 bulan
  3. Daging ayam sehingga setahun
  4. Lebihan makanan yang mengandungi daging , 2  hingga 3 bulan
  5. Nuget ayam  dan pati burger 1 hingga 3 bulan.
  6. Piza 1 hingga 2 bulan
  7. Udang dan makanan laut boleh bertahan sehingga 2 hari sahaja
  8. Sup tidak melebihi 3 hari
  9. Pasta sehingga 7 hari yang disimpan dalam kedap udara
  10. Sandwich dihasilkan daripada roti, pelbagai jenis salad, inti (baik telur, isi ayam dan sebagainya) dan sebaiknya dihabiskan selepas dibuat. Tapi jika tetap mahu disimpan, letakkan dalam zip lock bag dan perlu dimakan dalam tempoh 2 hari penyimpanan.
  11. Sushi , dihabiskan dalam tempoh 1 hari

Kalau makanan yang disimpan terlalu lama, mungkin akan menyebabkan sakit perut atau keracunan makanan. Jadi cara terbaik adalah masak ikut keperluan supaya setiap hari dapat dihabiskan . Baru tak membazir. Dan belilah makanan dengan cara bersederhana.

 

KakSu

0108798077

#MaqBidanModen

7 SEBAB PESAKIT JANTUNG PERLU AMALKAN JUS ANGGUR

Assalamualaikum. Hari ni kakSu nak share makanan yang sangat bagus untuk kita amalkan untuk kesihatan jantung.

Baca>>>>>>  7 tanda bahaya sebulan sebelum serangan jantung

Sakit jantung serang orang muda

Manusia banyak mengidap penyakit berpunca daripada pemakanan yang tidak dikawal dengan baik dan cara hidup yang tidak sihat. Golongan muda tak terkecuali. Jantung merupakan organ penting dalam hidup. Terhenti degupan jantung bermakna kita dah ada kat alam lain. So kenalah kita jaga jantung kita dengan sebaik mungkin. Salah satunya dengan cara menjaga pemakanan.

Jadi jom kita ambil tahu makanan yang sihat untuk  menjaga jantung.

7 SEBAB RESVIRATROL MENYIHATKAN JANTUNG

APA ITU RESVIRATROL?

Resveratrol  didapati secara semulajadi dalam “superfoods” seperti wain merah. Seperti antioksidan dan phytonutrien lain, seperti lycopene yang terdapat dalam tomato atau lutein yang terdapat dalam lobak merah, di dalam anggur .Resveratrol adalah sebatian kuat yang menyegarkan badan kerana ia bertindak sehingga ke  peringkat sel.

Resviratrol telah terbukti meningkatkan kesihatan jantung. Caranya ialah dengan membuat jantung lebih kuat sehingga peredaran darah menjadi lebih lancar.

Kajian saintifik telah membuktikan lelaki yang ada darah tinggi serta wanita menopause dapat diubati dengan menggunakan resviratrol  kerana ia sangat  baik untuk  melancarkan perjalanan darah. Resveratrol juga mempunyai tahap antioksidan yang sangat tinggi.

Cara Resviratrol bantu jantung anda jadi sihat

  1. Menjaga  jantung agar menjadi lebih kuat
  2. Melindungi arteri
  3. Mengurangkan keradangan  pada jantung (bila ada)
  4. Menyokong oksigen dan nutrisi dihantar ke organ lain.
  5. Sebagai detoksifikasi tubuh
  6. Menjaga  kesihatan tubuh secara keseluruhan
  7. Melinduni sel sehingga ke tahap DNA

Biasanya doktor akan mencadangkan penggunaan penggunaan Resveratrol antara 200 mg sampai 500 mg untuk penggunaan jangka panjang. Dos tersebut dianggap sesuai untuk penggunaan jangka panjang karena tidak terlalu berlebihan, dos ini juga mudah dicerna oleh tubuh.

Bagaimana nak dapatkan resviratrol yang terbaik?

Nak dapatkan resviratrol yang terbaik pastinya daripada VIVIX. Produk terbaik yang telah diuji secara saintifik mempunyai 10 kali kuasa resviratrol dan polifenol daripada yang biasa. Ia dihasilkan daripada 4 sumber utama yang dapat meningkatkan kuasa resviratrol dan polifenol iaiatu anggur muscadine, purple carrot,elderberry  dan polygium copidatum.

 

Muscadine Grapes in vivix

Baca juga>>>>>Vivix telah dipatenkan

Bagaimana nak dapatkan vivix?

1. Hubungi kakSu di http://www.wasap.my/60108798077

2. Dapatkan terus di sini>>>>>>KLIK VIVIX  dan ia akan dipos kerumah secara percuma. Sila hubungi kakSu untuk cara pemakanan yang tepat dan sesuai dengan  masalah kesihatan anda

Suhaila

-vivix user since 2013-

0108798077

7 PETANDA BAHAYA SEBULAN SEBELUM ANDA MENDAPAT SERANGAN JANTUNG

Selalu sangat kita dengar dan kita lihat sendiri, kawan-kawan, suami, isteri atau ibu ayah kita yang nampak sihat pada hari ni , tiba-tiba esoknya khabar berita kita dapat yang mereka sudah meninggal dunia secara tiba-tiba akibat dari serangan jantung. Ramai yang anggap sakit sikit-sikit tu tak pa , sedangkan tubuh kita dah bagi petanda dah pun. Tapi disebabkan kita tak da ilmu, so kita abaikan tanda-tanda tersebut.

Serangan  jantung ini adalah  salah satu penyakit yang kian bertambah setiap tahun. Mengikut laporan dari IJN sebanyak 300,000 pesakit jantung menerima rawatan sebagai pesakit luar sepanjang tahun 2016 . Ketua Pegawai Eksekutifnya, Datuk Seri Dr. Mohd. Azhari Ya­kub berkata, jumlah tersebut meningkat  berbanding  tahun sebelumnya iaitu seramai 280,000 pesakit. Bayangkan tahun 2018 berapa ramai lagi yang bakal mendapat serangan jantung.  Baca sini>>>> Utusan

Penyelidik dan ahli sains pula sentiasa mencari penawarnya. Tetapi cara paling mudah untuk menangani penyakit dan keadaan cuba menghalangnya sebelum ia berlaku.  Serangan jantung dapat dicegah. Isyarat serangan jantung sentiasa hadir tanpa disedari , dan ini  meningkatkan risiko ia berlaku.

Tanpa hati yang berfungsi dengan baik, seluruh tubuh akan gagal. Tiada degupan jantung bermakna tiada nyawa, dan semakin banyak kerosakan yang  menyebabkan hati rosak, semakin tinggi risiko ia berhenti sepenuhnya.

Terdapat isyarat serangan jantung yang akan muncul sebulan sebelum ia akan berlaku. Tugas kita untuk mengakui dan tidak mengabaikan kehadiran petandanya. Ia boleh menyelamatkan nyawa kita. Berikut adalah isyarat serangan jantung  yang akan berlaku sebulan sebelum serangan jantung.

8 PETANDA SEBULAN SEBELUM ANDA DISERANG SAKIT JANTUNG

1. Peluh sejuk dan kepala rasa pusing

Peluh Sejuk

Apabila badan anda mengalami peredaran darah yang lemah, otak anda tidak akan menerima aliran darah yang tepat yang diperlukan untuk berfungsi dengan baik. Ini adalah tanda bahawa anda mungkin berada dalam bahaya. Anda perlu mendapatkan rawatan perubatan jika berpeluh sejuk dan kepala pusing  tidak reda.


2. Tekanan dada

sakit dada

Ini adalah salah satu daripada isyarat serangan jantung yang paling ketara. Ia dipanggil angina. Ini disebabkan apabila jantung anda tidak mendapat darah yang kaya dengan oksigen. Ramai orang mengabaikan gejala ini kerana mereka fikir ia masalah pencernaan. Tetapi jika tekanan itu berterusan, ia adalah tanda langsung bahawa serangan jantung mungkin berlaku

3. Lemah badan

Lemah badan

Sekiranya anda mula berkeringat dan berasa lemah, atau mula mengalami rasa sakit mual dan loya, anda mungkin menghadapi serangan jantung. Gejala-gejala ini berlaku kerana arteri anda mula sempit. Apabila arteri anda menjadi sempit, tidak ada lagi aliran darah yang betul di seluruh badan. Jika jantung anda tidak mencukupi darah, ia akan gagal.

4. Gejala selsema

Serangan selsema

Jika anda berada dalam bahaya untuk mengalami serangan jantung, anda mungkin mula mengalami gejala seperti selesema. Gejala-gejala ini termasuk demam, keletihan dan kesakitan dada. Gejala-gejala ini boleh bertahan antara 2 hingga 10 hari. Bergantung pada umur anda, jika anda seorang individu yang lebih tua dan tidak dapat menahan gejala ini, pergi berjumpa dengan doktor anda dengan segera.
Jika anda mendapat selesema atau kesejukan, itu tidak bermakna anda berada dalam bahaya untuk mengalami serangan jantung, tetapi gejala-gejala perlu dipantau.

5. Keletihan kronik

Keletihan kronik

Jika anda sentiasa berasa letih dan lembap, dan tidak pernah berlaku sebelum ini, mungkin ada kehilangan aliran darah ke hati anda. Ini biasanya berlaku apabila terdapat pembentukan besar plak di arteri yang membawa darah ke-dan-dari jantung.

6. Nafas pendek

Nafas pendek

Satu lagi organ yang menderita kehilangan aliran darah adalah paru-paru. Sekiranya paru-paru anda tidak mendapat darah yang mencukupi, anda tidak dapat menghirup udara yang cukup. Sekiranya anda tidak menghirup udara yang cukup, otak anda tidak dapat menerima oksigen yang mencukupi. Tidak bernafas udara yang cukup akan mengakibatkan sesak nafas.

7. Insomnia

Insomnia

Jika anda mengalami kesulitan tidur, ini boleh mengakibatkan serangan jantung. Kebanyakan orang yang mengalami insomnia juga mengalami kecemasan dan kemurungan. Kebimbangan boleh meningkatkan tekanan darah anda yang boleh mengakibatkan serangan jantung.
Penyelidikan telah menunjukkan bahawa kemurungan dan serangan jantung ada kaitan, jadi cubaambil tahu apa yang membuatkan anda sedih agar dapat menyelamatkan nyawa anda.

8. Sakit Perut

sakit perut


Jika anda mula merasakan sakit perut seperti mual dan kembung, ia boleh menjadi tanda awal serangan jantung. Ia hanya boleh dengan mudah menjadi tidak serius, tetapi sakit abdomen sebelum serangan jantung akan meninggalkan dan kembali dalam masa yang singkat.

NEXT PAGE>>>>>>>>>>>CARA ATASI SERANGAN JANTUNG

PENGEDAR VIVIX SHAKLEE NEGERI MELAKA

Assalamualaikum dan hai semua.

Hari ni saya nak kenalkan diri saya. Saya Nor Suhaila Abdul adalah pengedar shaklee yang sah. Saya mempunyai ready stok vivix untuk COD kawasan Masjid Tanah , Alor Gajah, Kuala Sungai Baru, dan Melaka. Jika anda di luar kawasan melaka saya boleh membuat penghantaran percuma kerumah anda.

vivix shaklee

Saya adalah pengedar vivix shaklee sejak tahun 2013. Anda boleh hubungi saya di 

Email : suhailaabdul02@gmail.com

No ID: 949183

Wasap: www.wasap.my/60108798077

telegram: 010 8798077

Saya adalah pengguna vivix sejak tahun 2013 dan sejak dari itu saya menjadi pengedar vivix ke seluruh Malaysia secara COD dan postage adalah PERCUMA.

Jika anda dapatkan vivix daripada saya, anda akan mendapat perkhidmatan konsultasi sesuai dengan masalah kesihatan dan berkesan mengatasi masalah anda secara percuma PERCUMA. 


Nak berjimat sehingga RM 200 , CASH MONEY dan KEAHLIAN PERCUMA? 


Sila hubungi saya segera klik sini http://www.wasap.my/60108798077


Nak dapatkan vivix dengan segera?


KLIK SINI>>>>>>>>>>>>>>>VIVIX SHAKLEE