CARA MUDAKAN SEL TANPA PENYAKIT KRONIK

Assalamualaikum..selamat pagi.

Pagi ni akak nak share something dengan korang dan semoga ianya menjadi manafaat untuk kawan-kawan semua.

Akak ada baca tentang NECROSIS..itu istilah sains .nak cerita tentang NECROSIS la ni… Sebenarnya badan  kita ni terbina daripada sel , dan setiap sel bergabung menjadi tisu dan tisu bergabung menjadi organ dan organ dalam badan yang lengkap membentuk diri kita yang istimewa.

Setiap hari sel-sel kita akan mati tau. Sel ni mati pula ada dua cara. Mati dengan secara semujadi dan mati akibat faktor-faktor luar . Yang mati sebab faktor luar ni disebakan oleh masalah seperti bahan-bahan toksin, bahan kimia, radikal bebas, radiasi, trauma dan kecederaan.

Yang sel mati akibat faktor luar ni la yang tak bagus. Sebab sel kita dipaksa mati dengan cara yang TAK BAIK. Faktor luar yang tak baik tadi menyebabkan sel DNA dan struktur dalam sel ROSAK. Sel sel kita akan membengkak , pecah dan akhirnya mati. Sel yang tak sihat tadi mati duduk pulak kat sel yang sihat, makanya sel yang sihat pun terjangkit la sekali.

Bila sel kita rosak dan mati secara TIDAK SEMULAJADI maka TISU kita pulak yang rosak, akhirnya ORGAN pula ROSAK. Kesan dari kerosakan tu, mana boleh simpan simpan lagi, kalau biar lagi makin la berjangkit kat tempat lain. Apa lagi, kena potong dan buang la part tu.Gitu la ceritanya kita tengok kawan-kawan kita yang kena diabetes, kaki kena potong, gangrene pun sama,sakit jantung kesan dari blockage disaluran darah ke jantung,  kanser di buang payudaranya, dibuang Rahim,  dan lain sebagainya.

Macamana kita  NAK nak SEL kita sentiasa SIHAT je?

Tubuh badan  kita ni kan dibuat dari asalnya sel. Maka kita kena la jaga sel. Disini lah peranan VIVIX . Bukan semua produk boleh control apa yang terjadi secara biologi kat dalam badan kita ni. VIVIX kan mempunyai 4 mekanisme utama..PEMBAIKAN SEL, PERLINDUNGAN SEL, TENAGA DALAM SEL dan PRESTASI SEL. Semua ni sangat penting untuk pastikan sel-sel kita hidup dan boleh menjadikan sel kita berfungsi dengan baik dan bukannya berpenyakit.

Sel kita perlukan oksigen juga. Bukan kita je sedut oksigen untuk bernafas. Bila sel kekurangan oksigen, asid akan terkumpul dalam sel menyebabkan sel sel DNA kita rosak.Sepatutnya Sel mesti mampu untuk repair kerosakan DNAnya bukan copy menjadi sel rosak pulak.

Cer tengok kulit ni ..kalau dah busuk sebahagian , boleh ke nak biar lagi part busuk tu? Buang la kan..kalau dah buang jadilah cacat .

Kesimpulannya

ANASIR JAHAT——MATI TERBUNUH DALAM KEADAAN TERHINA(NECROSIS)——-cause IMFLAMMATION——Chronic DESEASE

ANASIR JAHAT———-VIVIX—–hidup NORMAL

Korang rasa korang boleh ke nak lawan anasir jahat kat luar yang dok bunuh sel kita hari-hari hari tu seperti toksik, bahan kimia, radiasi, trauma tu jauh dari kita?

Jom dapatkan VIVIX sekarang juga. KLIK SINI

Suhaila

010 8798077

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge