KEKURANGAN PROTEIN DAN KOLEGEN MENAMPAKKAN DIA LEBIH TUA DARI USIA SEBENAR

  • Assalamualaikum ..
    Masak apa hari ni ?
    Akak baru nak pergi cari ikan. Seminggu sekali atau dua kali akak pergi beli stok ikan atau ayam.
    Menu setiap hari berubah la kan.Tapi yang pastinya tiap-tiap hari ikan atau ayam tu mesti la masak .Untuk pengetahuan kita semua,setiap kali kita masak ikan atau ayam atau apa2 protein, susu yang tinggi akan buatkan kandungan protein itu rosak.Jadi Berapa kerat je protein yang kita dapat dari makanan tu kan.

 

Badan kita tak boleh bina protein sendiri. Tugas protein adalah seperti batu bata. kalau kita nak bina rumah, kena ada batu bata. Kalau tak da batu bata , maka lomponglah rumah kita. Macam tu la juga protein. protein akan bina sel sel baru yang rosak dari dalam badan. Kalau protein kita tak cukup, kulit kita tak cukup cantik , ttak licin dan belubang lubang.
Protein penting untuk menggantikan sel rosak

 

Macamna dengan kolegen pulak?
Kolagen pun adalah jenis protein yang sangat diperlukan oleh tubuh badan untuk memelihara keremajaan dan keanjalan kulit.

 

Secara semulajadi, terdapat lebih kurang 30% kolagen di dalam tubuh badan kita dan ia terdapat dalam kulit, tulang dan juga gigi.

 

Bila usia semakin meningkat, kandungan kolegen dalam tubuh semakin berkurangan menyebabkan

 

~ kulit kering dan berkedut
~rambut gugur dan kerepot
~sakit lutut
~payudara mengendur
~tulang mula rapuh
~kekejangan
~masalah pigmentasi dan jeragat
~kulit kusam

 

Untuk menampung kekurangan protein dan kolegen dalam badan kita perlukan protein yang cukup beserta kolegen untuk mengelakkan masalah kesihatan

 

ESP adalah sumber protein daripada
~soya NON GMO yang sangat baik untuk bekalan protein seharian kita.
~mengandungi 9 asid amino yang tak dapat dihasilkan oleh badan
~Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral
~ 1tin 850g dihasilkan dari 30kg kcg soya
~Diproses menggunakan air bukannya alkohol untuk memelihara kandungan isoflavone
~Rendah lemak, tanpa kolestrol
~ Diproses pada kadar suhu rendah dan menjaga kualiti protin yang tinggi

 

KOLEGEN yang terbaik buat kita sebab ia diperbuat daripada
~Ikan merah hidup secara bebas dalam lautan sedalam 5000m, dibawah keadaan lautan yang bertekanan tinggi, adalah mustahil bagi ikan biasa untuk hidup.
~Ikan merah boleh menahan tekanan sehingga 20 pounds, bertelur dan hidup dengan bebas di dalam lautan dalam – menjadikan ia sumber kolagen terbaik (mengekalkan kelembapan kulit) dan elastik (mengekalkan keanjalan kulit – boleh melantun apabila dicubit).
~Kepaduan sel yang sangat tinggi.
~Tinggi kapasiti dalam mengekalkan kelembapan.
~isim molekul yang sangat rendah – menyerap dengan mudah dan berkesan di dalam badan kita.
Dengan ESP dan KOLEGEN kita dapat melengkapkan protein yang cukup untuk kesihatan .
selamat mencuba
Nak try boleh wasap kak su
010 8798077
Percuma perundingan kecantikan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge