ELAK OSTEOPOROSIS DENGAN OSTEMATRIX

Proses penuaan adalah proses yang akan dialami oleh semua orang seiring dengan bertambahnya usia.
Sebagai kesan  dari proses penuaan ini adalah Osteoporosis (pereputan tulang) akibat gangguan metabolisme kalsium.
Osteoporosis adalah penyakit
yang berlaku akibat berkurangnya jisim tulang dan kelainan mikroarsitektur,
yang mengakibatkan meningkatnya kerapuhan tulang. 
tulang reput

Normalnya osteoporosis
terjadi pada wanita pasca menopause atau pada wanita usia lanjut. Ini disebut
osteoporosis primer. Ada juga osteoporisis sekunder, iaitu kerana penyakit.
Misalnya menopause awal, gangguan fungsi hati, ginjal, hematologi, kelainan
endokrin, dan saluran pencernaan
Pencegahan perlu dilakukan seawal  mungkin. Pertumbuhan tulang yang optimum semasa masa kanak-kanak dan remaja, dapat mencegah resiko osteoporosis dikemudian hari.
Kalsium adalah mineral paling banyak yang
diperlukan oleh tubuh kita.
Berikut merupakan keperluan kalsium harian purata:
  
Bayi (0-6 bulan) -200mg
Bayi (7-12 bulan) -260mg
1-3 tahun -700mg
4-8 tahun -1000mg
9-18 tahun -1300mg
19-70 tahun -1000mg
APAKAH UBAT ATAU RAWATAN YANG DIBERI OLEH DOKTOR?
Biasanya doktor akan menyarankan pesakit untuk minum susu dan ada kalanya memberi pil kalsium sintetik.Dulu Selalu jer saya beli susu..tapi sekali minum lepas tu..paham2 je la..tak suka minum susu..kasi orang je..
BAGAIMANA NAK ATASI MASALAH OSTEOPOROSIS INI?
Shaklee memahami setiap masalah pengguna terutamanya mereka yang mengalami masalah tulang reput.Maka terhasillah OSTREMATRIX..bunyi pun dah seakan akan osteophorosis kan..
Apa itu OSTREMATRIX?
Ostematrix Shaklee adalah produk yang mengandungi mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati yang terdiri
daripada kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan
boron. Nutrien-nutrient ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh
tubuh dan menghalang endapan sesetengan mineral. Kajian telah membuktikan
supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur
secara berkesan.OsteMatrix adalah tablet putih yang LENGKAP  untuk
membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.Semua vitamin dan
nutrien ini ada dalam satu tablet yang mudah ditelan. Jadi, tak perlu nak telan banyak-banyak pil lagi kan…

SIAPA YANG PERLUKAN OSTREMATRIX?

Ostrematrix bukan hanya untuk orang yang mengalami osteoporosis sahaja tapi istimewa untuk atasi masalah masalah lain..

  • anda bekerja dan sering keletihan-terbaik membantu anda kekal
    bertenaga dan bersemangat
  • ibu mengandung,
    ostematrix membantu mengelakkan kekejangan dan sakit tulang belakang.
  • ibu yang menyusu, ostematrix membantu pengeluaran
    susu anda dengan lebih baik dengan syarat prinsip utama penyusuan diamalkan.
    (supply vs demand)
  • ostematrix membantu mengurangkan risiko
    kereputan tulang ( osteoporosis)
  • masalah berat badan berlebihan,  ostematrix membantu demi memastikan kepadatan
    tulang anda mengampu tubuh badan anda
  • masalah
    sembelit,
    ostematrix boleh membantu melancarkan dan mengurangkan sembelit kerana ia mengandungi gabungan kalsium karbonat,
    kalsium sitrat dan kalsium sitrat malet di samping magnesium dan vitamin D yang
    mana ia tidak menyebabkan kita sembelit dan lebih selamat dari risiko batu
    karang.
  • sukar
    tidur malam dan rasa lesu sewaktu bangun pagi, dengan mengambil ostematrix akan membantu
    anda lebih senang dan tenang sewaktu tidur dan rasa cergas apabila bangun pagi.

     Hubungi dan kenali saya

     suhaila abdul
     sms/wassup: 0108798077
     blog: www.akukaksu.blogspot.com
     facebook: suhaila abdul

ORDER NOW

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge