10 TIPS ELAK KULIT KERING

Musim panas datang lagi..semua orang tau kan..cuaca yang panas melampau.Jadi macam-macam masalah yang datang..terutamanya masalah kecantikan kulit..kulit akan merekah,kering,mengelupas dan menggalakkan tumbuh jeragat…errr..jeragat ni memang la paling tak best…kalau biar lama2 nanti susahnye nak hilang…Disini saya nak kongsi tips untuk pelihara kulit agar tetap cantik…(ni apa yg saya selalu buat la)

 1.GUNAKAN PELEMBAB..
 selepas cuci muka..tak kira la pagi ataupun malam,
sapukan penyegar dan oleskan pelembab pada seluruh wajah dan bahagian leher..pemakaian pelembab akan membantu kulit kita mendapat nutrien yang secukupnya…ia juga membantu kulit kita nampak segar dan bersinar.

2.GUNAKAN LOSEN KULIT

jaga kulit tak semestinya muka sahaja..kulit tubuh juga harus dititik beratkan..selepas mandi,lap tubuh  dan sapukan losen nipis pd seluruh badan…saya lebih suka guna minyak zaiton

3.PAYUNG
 Bagi anda yang sering terdedah dengan panas matahari. ..tak salah gunakan payung kan…jangan la malu2..payung dapat melindungi kulit daripada sinaran matahari..macam saya..jarang la pakai payung..sebab 90% kat dalam kelas..kecuali aktiviti  koku dipadang

4.BERSIHKAN WAJAH DENGAN SEMPURNA

selepas pulang dari tempat kerja,rehatkan badan,kemudian bersihkan wajah dengan menanggalkan solekan dengan pencuci make up remover. ..saya gunakan nutriwhite shaklee..kemudian cuci dengan pencuci muka nutriwhite juga…kedua duanya sangat membantu untuk menanggalkan kotoran pada wajah. sebelum tidur,  manjakan wajah  pelembab..tapi saya biasanya selalu terlepas sebab sebelum tidur ni…maklumla..anak kecik..tidurkan anak..dengan mak sekali tidur..

6.MASKER RAWAT KULIT

Biasanya saya akan maskerkan wajah seminggu dua ke tiga kali..kalau tak sempat  sekali..kalau sempat 2 ke 3 kali..khasiat dalam masker membekalkan nutrien pada kulit menjadikan wajah sihat dan cantik..Disebabkan saya mengamalkan minum ESP SHAKLEE..so lebih mudah. .gunakan esp sebagai masker..caranya…
 ambil satu sudu besar esp
 campurkan dengan sedikit susu segar
 gaulkan dan sapukan ke kulit wajah hingga ke leher
 biarkan sehingga kering…
 cuci wajah dengan air sejuk. lap dan keringkan
 pastinya korang akan dapat rasa..segar sangat..
 masker gunakan vit c pun boleh..nanti saya kongsikan di lain entry ok….

6.LAKUKAN PERAWATAN DI SPA

ni kalau dapat buat sebulan sekali pun dah ok…kadang kadang setahun tak sekali…bagi anda yang punya bajet lebih dan masa terluang memang sangat berbaloi ke spa..perawatan spa umpama percutian pendek untuk anda merehatkan tubuh dan minda

7.PETUA ORANG TUA2

Bagi korang yang rajin berjimat..boleh juga amalkan petua dari nenek moyang dulu kala…contohnya hampas kelapa untuk melembab dan melembutkan kulit..hehe..kalau zaman moden sekarang..hampas kelapa pun tak jumpa..santan kotak…pilihan ditangan masing masing..sengkuang..tomato juga elok dilenyek disapukan ke kulit anda

setakat ini sahaja perkongsian untuk anda…

SELAMAT MENCUBA….. (^」^)

Bagi anda yang berminat untuk mengetahui set kulit nutriwhite..sila hubungi saya 0108798077

kulit cantik

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge